MARKKINOINNIN ESTO-OHJEITA:
Puhelinmyynnin esto: Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Estopuhelun hinta on 0,39 €/min. Esto kestää 3 vuotta, minkä jälkeen se kannattaa uusia. Palvelun tarjoaa Suomen asiakkuusmarkkinointiliitto (600 jäsentä). Liittoon eivät valitettavasti kuulu kaikki puhelinmarkkinoijat, pääosa kuitenkin.
Digi- ja väestörekisterivirasto: https://dvv.fi/omien-tietojen-tarkastus-palvelu
Voit tarkastaa väestötietojärjestelmästä omat tietosi Suomi.fi-verkkopalvelun Henkilötiedot-sivulta. Palvelusta löydät voimassaolevat henkilötietosi, nimihistoriatietosi sekä mahdolliset kiinteistö- ja rakennusomistuksesi. Voit tarkastaa myös väestötietojärjestelmään tallennetut asuinhistoriatietosi.

Voit ilmoittaa itse kutsumanimesi, ammattisi, äidinkielesi, asiointikielesi ja sähköpostiosoitteesi. Voit lisätä tai poistaa tietojenluovutuskieltoja ja erota uskonnollisesta yhdyskunnasta.
Jos jäät leskeksi, käytä tätä palvelua poistamalla tieto leskeydestä, niin säästyt asiaa koskevilta myyntiyhteydenotoilta.  Klikkaa alla olevasta linkistä tarkistamaan:

Tarkasta omat henkilötietosi Avautuu uudessa välilehdessä