Allasjumpat

Allasjumppien syksyn 2022 aikataulu:

Ryhmä 1 maanantaisin klo 10-10.45. Ohjaajana Hanna Ylihankala-Peräluoma.
24.1.-16.5.2022 (40 € kausi)

Kati Raatikainen ohjaa allasjumpparyhmiä 2 ja 3:

Ryhmä 2  keskiviikkoisin klo 9 - 9.45, 26.1.-18.5.2022 (40 € kausi)

Ryhmä 3 perjantaisin klo 12.15 - 13.00, 28.1.-13.5.2022 (40 € kausi)

Tilaa on uusillekin liikkujille. Ota yhteyttä yhteyshenkilöön, jos haluat liittyä mukaan tai lopettaa oman vuorosi. Uutena jumppaajana voit myös ilmoittautua tapahtumakalenterin kautta: Tästä tapahtumakalenterille.

Osanottajat saavat kaudesta laskun sähköpostitse, paperilaskun tilanneet saavat laskun kirjeitse jumppamaksusta.  Kausimaksu koostuu terapia-altaan vuokrasta ja ohjaajan palkkauskuluista. Uimahalli perii erikseen uimahallin käyntimaksun osallistujilta. Eläkeläisten 10 kerran kortti on 25 € (hinnat 2022).

Yhteyshenkilö Eila Rantanen 050 5588 840, jumpat(a)nokianseniorit.fi. Altaaseen mahtuu noin 30 henkilöä/ryhmä.

Vesijumppa

Vesijumppa sopii kaikenikäisille ja –kuntoisille, sekä naisille että miehille. Sopii myös uimataidottomille, sillä jumppaamme matalassa vedessä, jossa kaikilla yltää jalat pohjaan.

Vedessä liikkuminen on tehokkuudestaan huolimatta lempeää, eikä rasita esimerkiksi niveliä samalla tavalla kuin maalla liikkuminen, joten vesijumppa sopii myös kuntoutujille, sekä liikuntarajotteisille henkilöille.Veden vastusta hyväksikäyttämällä jumpasta saa oikeinkin tehokkaan niin halutessaan, joten aktiiviliikkujatkin saavat tehokkaan harjoituksen.

Tunti (45min.) koostuu alkulämmittelystä/aerobisesta osiosta, lihaskunto osiosta, sekä lyhyestä loppuvenyttelystä/rentoutuksesta Lihaskunto-osiossa voidaan käyttää tehon lisäämiseksi erilaisia vesijumppavälineitä, mm. ”lötköpötköjä”, ”hymynaamoja” jne…

Mukaan jumpalle tarvitset uimapuvun ja reippaan mielen.